Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nysie

AKTYWNY SAMORZĄD

Utworzono dnia 03.10.2024

"AKTYWNY SAMORZĄD" - dofinansowanie do energii elektrycznej dla osób z niepełnosprawnością korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora (Obszar E)

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nysie informuje, że zgodnie z Uchwałą Rady Nadzorczej Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych  nastąpiła zmiana w programie „Aktywny Samorząd”. Zostaje wprowadzony do realizacji obszar E – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej.
 

Dla kogo pomoc?

Pomoc uzyskasz jeśli: masz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub w przypadku dzieci do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności i na podstawie skierowania Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ) – korzystasz z koncentratora tlenu lub respiratora.

Wniosek można złożyć:

  1. We własnym imieniu – gdy osoba jest pełnoletnia i ma zdolność do czynności prawnych,
  2. W imieniu i na rzecz osoby niepełnoletniej – gdy jest się rodzicem lub opiekunem prawnym tej osoby,
  3. W imieniu i na rzecz osoby pełnoletniej nie posiadającej zdolności do czynności prawnych – gdy jest się opiekunem prawnym tej osoby, w imieniu osoby udzielającej Ci pełnomocnictwa notarialnego.
     

Na czym polega pomoc?

Po złożeniu wniosku możesz otrzymać 100 zł miesięcznie w formie dodatku do opłaty za energię elektryczną.  Dodatek nie podlega rozliczeniu – nie musisz okazywać opłaconych rachunków.
 

Gdzie możesz złożyć wniosek?

Wniosek złożysz elektronicznie za pośrednictwem platformy SOW (System Obsługi Wsparcia) https://sow.pfron.org.pl/logowanie. Jest również dostępna ze strony startowej na naszej witrynie.  Podasz tylko niezbędne dane i informacje. Jeśli będziesz miał problem z wypełnieniem wniosku, zadzwoń na bezpłatną Infolinię 800 889 777 lub napisz na adres mailowy sow@pfron.org.pl

 

Kiedy możesz złożyć wniosek?

Pierwszy nabór wniosków w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW) ruszy od dnia 28 października do dnia 30 listopada 2024 r. W kolejnych latach termin naboru wniosków określi Zarząd Funduszu.
 

Ile razy możesz złożyć wniosek?

We wniosku musisz wskazać okres objęty zwrotem kosztów opłaty za energię. Okres ten nie może być dłuższy niż 6 miesięcy i krótszy niż 3 miesiące. Czyli możesz złożyć maksymalnie 4 wnioski w ciągu roku. Ale pamiętaj, że dodatek dotyczy opłat poniesionych od dnia 1 lipca 2024 r.

Na przykład – jeśli złożysz wniosek w listopadzie i już w lipcu opłaciłeś rachunek za prąd, to we wniosku wskaż okres do wypłaty dodatku w miesiącach od lipca do października 2024 r. (4 miesiące).

Przysługuje tylko jeden dodatek za każdy miesiąc w roku.
 

Kto rozpatruje wniosek i wypłaca dodatek?

Realizatorem programu jest samorząd powiatowy, w którym obecnie zamieszkuje osoba z niepełnosprawnością – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nysie.

Podstawą do wypłaty dodatku w ramach wniosku jest zaświadczenie podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem, lub opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.
 

Co będzie się działo po złożeniu wniosku?

Powiatowe Centrum Pomoc Rodzinie sprawdzi, czy spełniasz warunki do wypłaty dodatku. Sprawdzi również, czy poprawnie i kompletnie wypełniłeś wniosek. Jeśli nie, musisz go uzupełnić. Dodatek jest wypłacany ze środków publicznych, dlatego jesteśmy uprawnieni do kontroli zgodności Twojego wniosku ze stanem faktycznym.

Więcej informacji można znaleźć na stronie <KLIKNIJ>

 

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Marzec 2025 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Rodzina i Dziecko

 

ePUAP